Αρχική / Μητρότητα / Εγκυμοσύνη / To squat or not to squat? Προετοιμάσου για τον τοκετό!

To squat or not to squat? Προετοιμάσου για τον τοκετό!

squat

* Γράφει η Personal Trainer & Yoga Instructor Σάντυ Κουταλιανού

«Κάνε 300 καθίσματα την ημέρα και θα γεννήσεις πιο γρήγορα» είναι τα διάσημα πλέον λόγια της Ina May Gaskin. Δυστυχώς υπάρχει ακόμα λίγη σύγχυση  γύρω από το θέμα. Και λέω «δυστυχώς», γιατί θεωρώ πως το ζήτημα θα έπρεπε να έχει ξεκαθαριστεί πλήρως, καθώς τα καθίσματα δεν είναι απλώς επιτρεπτά κατά την εγκυμοσύνη, αλλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.

Πρώτα λοιπόν στη λίστα με τις αναγκαίες ασκήσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη, θεωρούνται τα καθίσματα αφού τα οφέλη τους είναι πολλά και σημαντικά για τις μαμάδες και τα μωρά τους. Ας δούμε όμως ποια είναι αυτά:

  • Τα καθίσματα αυξάνουν τη δύναμη στους μυς του πυελικού εδάφους προετοιμάζοντας τους έτσι για τον τοκετό.
  • Δυναμώνουν τους μυς που σταθεροποιούν τη λεκάνη, όπως τον μεγάλο γλουτιαίο, πράγμα που βοηθά και στην αποφυγή ή μείωση πόνου που συχνά οφείλεται σε χαλαρούς συνδέσμους λόγω της αυξημένης ρελαξίνης.
  • Αυξάνουν την ευλυγισία στην περιοχή των ισχίων κάνοντας έτσι τον τοκετό πιο εύκολο.
  • Δυναμώνουν τα πόδια δίνοντας σου έτσι μεγαλύτερη αντοχή σε διάφορες θέσεις που ίσως χρειαστεί να πάρεις κατά τη διάρκεια του τοκετού.
  • Μειώνουν τους πόνους στη μέση, φαινόμενο αρκετά συχνό στην εγκυμοσύνη.
  • Θα σε κρατήσουν σε φόρμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και μετά.

Μα 300 καθίσματα;; Θα μπορούσε να αναφωνήσει κάποιος.

Καλά εντάξει τα 300 καθίσματα ήταν μια μικρή υπερβολή, η οποία όμως φαντάζομαι πως έγινε για να υπογραμμίσει τη σημαντικότητα τους.
Επομένως, μην αγχώνεσαι, δε χρειάζεται να κάνεις 300! Χρειάζεται όμως να κάνεις πολλά! Καθίσματα, ημικαθίσματα, βαθιά καθίσματα. Σίγουρα κάνεις αρκετά μέσα στην ημέρα χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. Αν έχεις ήδη άλλο παιδί τότε σίγουρα κάνεις πολλά. Αλλά επειδή ποτέ δεν είναι αρκετά, φρόντισε να κάνεις καθίσματα κάθε φορά που γυμνάζεσαι. Μπορείς επίσης να τα εντάξεις και στις δουλειές του σπιτιού, πχ την ώρα που βγάζεις τα ρούχα απ΄το πλυντήριο.

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως πρώτα έχεις συμβουλευτεί τον γιατρό σου και σου έχει επιτρέψει την άσκηση. Και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ξανά πως έχεις συμβουλευτεί τον γυμναστή σου ή ακόμα καλύτερα τον prenatal fitness instructor σου και έχεις βεβαιωθεί πως γνωρίζεις καλά το πώς γίνονται οι ασκήσεις.
Για το αν θα γεννήσεις γρήγορα, δεν μπορώ να πω κάτι με απόλυτη σιγουριά. Κανείς δεν μπορεί και το γνωρίζεις κι η ίδια καλά! Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως σύμφωνα με πολλές επιστημονικές έρευνες οι γυναίκες που ασκούνταν συστηματικά κατά την εγκυμοσύνη βρέθηκαν να γεννούν πιο γρήγορα. Όπως και να έχει, η άσκηση συμβάλλει απίστευτα πολύ στην καλή προετοιμασία για τον τοκετό και ως γνωστόν « όσο πιο προετοιμασμένος πας στη μάχη τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες για τη νίκη!»

Εσύ? Ακόμα να αρχίσεις τα καθίσματα???

Κουταλιανού Σάντυ

Personal Trainer & Yoga Instructor

Κινητό: 6972087692

Email:

Δείτε Επίσης

εγκυμοσύνη

Οι 4 πιο συχνές ενοχλήσεις στην κύηση και πως να τις αποφύγετε

Οι καούρες, η ναυτία και ο εμετός, η δυσκοιλιότητα και τα φουσκώματα είναι τα 4 …

error: