Αρχική / Γυναίκα / 5 μυστικά για να αδυνατίσεις σε χρόνο ρεκόρ εως τα Χριστούγεννα

5 μυστικά για να αδυνατίσεις σε χρόνο ρεκόρ εως τα Χριστούγεννα

image

* Γράφει η επιστημονική συνεργάτης  Έλενα Τρουλλίδου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος BSc, MSc, PhD Cand.

Τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα είναι ένα κομμάτι των εορτών που λατρεύουμε. τι θα λέγατε να χάσουμε τα περιττά κιλά όμως μέχρι τα Χριστούγεννα;

1. Βάλε τα αντιοξειδωτικά στη διατροφη σου: Τα αντιοξειδωτικά συστατικά απαντώνται κυρίως στα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και σε άλλα τρόφιµα και εντός του οργανισµού εµφανίζουν σηµαντικό βιολογικό ρόλο. Πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά (βιταµίνες, ιχνοστοιχεία, φυτοχηµικές ουσίες) αναγνωρίζονται στα φρούτα, από τα χαρακτηριστικά τους χρώµατα:
Βαθύ κόκκινο χρώµα (λυκοπένιο, πολυφαινόλες): κεράσια, κόκκινα µήλα, φράουλες, καρπούζι και ρόδι.
Κίτρινο/Πορτοκαλί χρώµα (καροτενοειδή): βερίκοκα, πορτοκάλια, µάνγκο, ανανάς.
Πράσινο χρώµα (πολυφαινόλες, χλωροφύλλες): ακτινίδια, αβοκάντο, πράσινα µήλα και πράσινα σταφύλια.
Mπλέ/Μωβ χρώµα (ανθοκυάνες): µπλε και µαύρα µούρα, µωβ σταφύλια και δαµάσκηνα.

2. Κρατήστε ημερολόγιο διατροφής- καταγραφής τροφίμων: Είναι μια μέθοδος που μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε πόσο τρώτε κάθε μέρα και να εντοπίσετε τις ώρες της ημέρας που έχετε την τάση να το ρίχνετε στο τσιμπολόγημα. Αυτή η ανάλυση θα σας βοηθήσει να φτιάξετε ένα πλάνο, ώστε να ρυθμίσετε ή να σταματήσετε το τσιμπολόγημα αυτές τις ώρες. Καταγράφοντας τα πάντα μπορεί να είναι χρονοβόρο, αλλά σε βάθος χρόνου τα οφέλη που θα έχετε στην υγεία σας, θα είναι και η μεγαλύτερη ανταπόδοση. Στο ημερολόγιο καταγραφής πρέπει να είστε ειλικρινείς και να μην κρύβετε αυτά που τρώτε. Έτσι θα μπορέσετε να βοηθήσετε τον εαυτό σας, αλλά και τον ειδικό που σας παρακολουθεί. Τα συναισθήματα επηρεάζουν τον τρόπο διατροφής και κατά συνέπεια την πορεία βάρους. Καταγράφοντας τα συναισθήματά σας μπορείτε να εντοπίσετε την αιτία που σας οδήγησε σε μια διατροφική συμπεριφορά (π.χ αν φάγατε πολλά γλυκά όταν νιώσατε θυμό, θλίψη, απογοήτευση. Έτσι σε μια τέτοια περίπτωση θα μάθετε να διαχωρίζετε αν αυτό που σας οδήγησε στο ψυγείο είναι η πείνα ή η συναισθηματική φόρτιση.

3. Ασχοληθείτε με κάτι για να ξεχάσετε την πείνα σας: Κρατώντας τον εαυτό σας απασχολημένο θα μπορούσατε να ξεχάσετε την πείνα σας. Αντί λοιπόν να πέσετε με τα μούτρα στο τσιμπολόγημα από την ανία, μπορείτε να κάνετε δουλειές στο σπίτι, να ασκηθείτε, να πάτε μία βόλτα, να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να κάνετε οτιδήποτε άλλο σας ευχαριστεί.

4. Βουρτσίστε τα δόντια σας μετά από κάθε γεύμα:  Αν ακολουθήσετε αυτή την μέθοδο θα αποφύγετε τα διάφορα σνακς. Με το βούρτσισμα των δοντιών μετά από κάθε γεύμα δεν μπαίνετε στον πειρασμό να τσιμπολογήσετε για 3 βασικούς λόγους:
– τα περισσότερα τρόφιμα δεν έχουν ευχάριστη γεύση μετά το βούρτσισμα,
– θα σκέφτεστε ότι αν καταναλώσετε κάτι θα πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία,
– δεν θα θέλετε να χαλάσετε την αίσθηση φρεσκάδας που έχετε.

5. Μην τρώτε ενώ βλέπετε τηλεόραση: Πολλές φορές για την τάση που έχουμε να τσιμπολογάμε ευθύνεται η τηλεόραση και οι διαφημίσεις. Βλέποντας ένα γλυκό ή ένα σνακ σε μια διαφήμιση είναι πολύ πιθανό είναι να μην μπορέσετε να αντισταθείτε και να τρέξετε στην κουζίνα για να φάτε κάτι αντίστοιχο. Έχει συνδεθεί άμεσα η παρακολούθηση τηλεόρασης με την παιδική και ενήλικο παχυσαρκία. Γι’ αυτό πάρτε μαζί σας ένα μεγάλο ποτήρι νερό και για τσιμπολόγημα στικς καρότου με λεμόνι και υποκατάστατο αλατιού και ένα «ντιπ» με γιαούρτι 0-2% και μουστάρδα.

* Το παρόν αποτελεί πρωτότυπο άρθρο και απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

Δείτε Επίσης

%ce%b8%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%b2%ce%bf%cf%86%ce%b9%ce%bb%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%cf%85%ce%bc%ce%bf%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b7

Θρομβοφιλία και εγκυμοσύνη. «Δεν πρέπει να μας φοβίζει»

Η θρομβοφιλία δεν είναι μια σπάνια νόσος, εφόσον εμφανίζεται σε 1 στους 15 ανθρώπους, ενώ από …

error: