Αρχική / Μητρότητα / Νέα Μαμά / Τα 5 στάδια που περνάει μια μαμά όταν συνειδητοποιεί πως μωρό της δεν τα πάει καλά με τον ύπνο

Τα 5 στάδια που περνάει μια μαμά όταν συνειδητοποιεί πως μωρό της δεν τα πάει καλά με τον ύπνο

%ce%bc%cf%89%cf%81%cf%8c-%cf%8d%cf%80%ce%bd%ce%bf%cf%82_mommy

Από τη στιγμή που το παιδί σου έρχεται στον κόσμο, το πρώτο που σε απασχολεί είναι να σιγουρευτείς πως όλα πήγαν καλά και το μωρό σου είναι υγιέστατο. Μόλις έρθει η μέρα που θα επιστρέψετε μαζί στο σπίτι, αρχίζεις να κρατάς πρόγραμμα για το πόσο τρώει, πόσο κοιμάται, πόσες πάνες αλλάζει. Μέχρι τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσεις πως κάτι δεν πάει καλά με τον ύπνο. Ξέρεις και έχεις ακούσει, πως τα βρέφη χρειάζονται μερικές εβδομάδες για να μπουν σε μια ρουτίνα. Πόσες όμως; Οι εβδομάδες περνάνε και το δικό σου μωρό συνεχίζει να ξυπνά και να κοιμάται ανά 1,5 με 2 ώρες. Ο ύπνος σου μοιάζει μακρινό όνειρο και η εξάντληση 2η φύση σου. Πόσο θα κρατήσει αυτό, αναρωτιέσαι. Ρωτάς στον παιδίατρό σου, τις φίλες σου, που έγιναν μαμάδες πριν από εσένα ή διανύουν την ίδια περίοδο με εσένα και στο τέλος καταφεύγεις στο Google. Και τότε αρχίζεις να συνειδητοποιείς πως το μωρό σου ανηκει σ’ εκείνα τα βρέφη που δεν τα πάνε καλά με τον ύπνο.

Αντιμετωπίζει και το δικό σας μωρό πρόβλημα με τον ύπνο; Προετοιμαστείτε. Αυτά είναι τα 5 στάδια που κάθε μαμά περνάει, μέχρι να συνειδητοποιήσει πως το μωρό της είναι από εκείνα που δεν τα πάνε καλά με τον ύπνο. Σε ποιο στάδιο βρίσκεστε εσείς;

1. Άρνηση

Η άρνηση να αποδεχθείς ότι το μωρό σου δεν τα πάει καλά με τον ύπνο είναι το πρώτο συναίσθημα που βιώνεις, μετά τις πρώτες εξαντλητικές εβδομάδες. Αυτό θα κρατήσει αρκετά. Η άρνηση είναι σύμμαχός σου στις άυπνες νύχτες. Είναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις την κούραση που αισθάνεσαι. Έτσι πιάνεσαι από την ελπίδα πως όλα θα βελτιωθούν με τον καιρό. Απλά πρέπει να κάνεις υπομονή. Έχεις ακούσει πως μετά από μερικές εβδομάδες όλα τα μωρά αποκτούν μια ρουτίνα. Μα καθώς οι εβδομάδες περνάνε και  το μωρό σου συνεχίζει να κοιμάται ελάχιστα και να ξυπνά ανά 2 ώρες μέσα στη νύχτα, αρχίζεις να αναρωτιέσαι τι δεν πάει καλά.

2. Θυμός

Ο θυμός έρχεται ξαφνικά, ανάμεσα στις πρώτες εβδομάδες και τον 6ο μήνα. Ξαφνικά συνειδητοποιείς πως τα πράγματα δεν θα αλλάξουν. Το μωρό σου ανήκει σε εκείνα που είναι δύσκολα στον ύπνο. Ίσως αναπτύσσεται πιο γρήγορα και γι αυτό πεινάει συχνά. Ίσως φταίει το γάλα σου, αφού θηλάζεις αποκλειστικά, που δεν το χορταίνει. Ίσως έχει κολικούς και πονάει. Ίσως… Κι αφού εξαντλήσεις όλες τις πιθανότητες και τα ίσως, απλά καταλήγεις στο ότι δεν φταίει τίποτα από τα παραπάνω. Απλά το μωρό σου ξυπνάει και κλαίει μέχρι να πας κοντά του και όχι γιατί πεινάει πάντα. Κι αν δεν ανταποκριθείς σε αυτό το κλάμα και δεν τρέξεις, θα συνεχίσει να κλαίει μέχρι να αρχίσει να βήχει και στη συνέχεια να κάνει εμετό. Άρα είσαι κακή μάνα.

Ξαφνικά βρίσκεσαι με φίλους και συζητάς για τα παιδιά σας. Ακούς να λένε πως το μωρό τους κοιμάται σαν πουλάκι όλη τη νύχτα, από την 6η κιόλας εβδομάδα και συνειδητοποιείς πόσο άδικο είναι που το δικό σου δεν έχεις αποκτήσει αυτή τη ρουτίνα και μάλλον δεν θα την αποκτήσει μέχρι να περάσει ο πρώτος χρόνος. Ρωτάς τους γονείς σου και τους γονείς του άντρα σου αν αντιμετωπίζατε κι εσείς το ίδιο πρόβλημα σαν μωρά, για να πάρεις την απάντηση πως όχι. Κι οι δυο κοιμόσασταν σαν αγγελούδια όλη νύχτα.

3. Διαπραγμάτευση

Ο θυμός δεν κρατάει πολύ. Η κούραση είναι τόση, που δεν έχεις το κουράγιο να θυμώνεις και με τον εαυτό σου αναρωτώμενη τι έκανες λάθος και το δικό σου μωρό είναι κακό στον ύπνο. Αποφασίζεις να το πάρεις μαζί σου στο κρεβάτι, τουλάχιστον έτσι δε θα χρειάζεται να πετάγεσαι όρθια όλη νύχτα. Πόσο θα κρατήσει ακόμα, λες; Σίγουρα σύντομα θα αρχίσει να κοιμάται καλύτερα. Τώρα μάλλον φταίνε τα δόντια που βγαίνουν. Θα περάσει κι αυτό και θα μπει σε πρόγραμμα. Έτσι δεν είναι; Ε; Και με αυτή τη σκέψη σε παίρνει ο ύπνος.

4. Κατάθλιψη

Ανάμεσα στον 5ο και 6ο μήνα συνειδητοποιείς πως τίποτα δεν αλλάζει. Εξακολουθείς να κοιμάσαι ελάχιστα. Διόρθωση. Το μωρό σου κοιμάται ελάχιστα και εσύ ακολουθείς το δικό του πρόγραμμα, αναγκαστικά. Το μωρό συνεχίζει να παραμένει στο κρεβάτι σας τα βράδια. Κι έτσι, ανάμεσα στα δόντια που βγαίνουν, τα διάφορα κρυώματα που θα αρπάξει και όποιους άλλους λόγους συντελούν στις λίγες ώρες ύπνου, συνειδητοποιείς πως το σεξ με τον άνδρα σου έχει γίνει μια μακρινή ανάμνηση. Όχι δηλαδή ότι έχεις το κουράγιο για κάτι τέτοιο.

5. Αποδοχή

Κάποια στιγμή σταματάς να ελπίζεις ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση. Το πρωί θα πίνεις μια κούπα καφέ παραπάνω και μέσα στη μέρα θα κλέβεις μερικά λεπτά ύπνου όπου βρεις. Και κάπως έτσι, θα ανταπεξέρχεσαι στην κούραση χωρίς να το σκέφτεσαι πια.

Κάπου εκεί θα αρχίσεις να σκέφτεσαι το μετά. Το μωρό μεγαλώνει γρήγορα και σύντομα δε θα είναι μωρό. Δώσε του 5 χρόνια και σίγουρα θα αποκοιμιέται αμέσως όπου βρει. Δεν θα το ενοχλούν ούτε τα φώτα, ούτε ο θόρυβος, ούτε οι αστραπές και τα μπουμπουνητά. Αντί των 90 λεπτών ύπνου, τώρα, μόλις κουράζεται, θα κλείνει τα μάτια και θα κοιμάται.

Βάλε λοιπόν άλλη μια κούπα καφέ το πρωί και ίσως μια ακόμα το απόγευμα και κάνε υπομονή…

Εύα Ακριβοπούλου

* Το παρόν αποτελεί πρωτότυπο άρθρο και απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

Οι μπαμπάδες πρέπει να στηρίζουν τις μαμάδες και στις πιο δύσκολες στιγμές της μητρότητας

Φάκελος Εμβόλιο HPV: Νέα συνιστώμενη δοσολογία για τα παιδιά

Όποιος νομίζει ότι η καισαρική είναι η εύκολη λύση θα αλλάξει γνώμη όταν δει τις φωτογραφίες αυτής της μαμάς

Δείτε Επίσης

μαμά

8 πράγματα που χρειάζεται κάθε μαμά!!

Αυτά είναι τα 8 πράγματα που χρειάζεται μια μαμά που έχει μάθει να δίνει απλόχερα …

error: