Αρχική / Παιδί / Συμβουλές / Οι σούπερ τροφές που ψηλώνουν τα παιδιά

Οι σούπερ τροφές που ψηλώνουν τα παιδιά

%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%af_mommy

Το ύψος του παιδιού και το πώς θα εξελιχθεί η ανάπτυξή του προβληματίζει πολύ τους γονείς. H κληρονομικότητα και το φύλο είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που προκαθορίζουν το ύψος ενός ανθρώπου, όμως η σωστή διατροφή, η φυσική κατάσταση που επιτυγχάνεται με την άσκηση, ο ικανοποιητικός ύπνος και ο γενικότερος έλεγχος της υγείας ενός παιδιού, μπορεί να αποδειχθούν εξίσου σημαντικοί.

Η σωστή διατροφή ενός παιδιού για να ψηλώσει πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Η πρωτεΐνη, το ασβέστιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α, C, και D (η D κυρίως συντίθεται στο σώμα μας με την έκθεση στον ήλιο) είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή ενός παιδιού. Με λίγα λόγια η καθημερινή διατροφή του πρέπει να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, φρούτα λαχανικά, κρέας και ψάρι.

Ποια τρόφιμα όμως μας παρέχουν τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, ώστε να τα εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών μας;

1.Πρωτεΐνη

Βοηθά στη στήριξη και δόμηση του μυοσκελετικού συστήματος.

Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη:

  • Άπαχο κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό)
  • Κοτόπουλο
  • Ψάρι. Προτιμούμε αυτά που τρώγονται με το κόκαλο, όπως ο γαύρος, οι σαρδέλες, η μαρίδα, για να καλύψουμε και το ασβέστιο. Το ψάρι μπορεί να προστεθεί στην διατροφή ενός παιδιού μετά τους 7 μήνες.
  • Όσπρια (μας καλύπτουν και σε σίδηρο)
  • Αυγό. Το αυγό μπορεί να προστεθεί στην διατροφή ενός παιδιού μετά τους 7 μήνες.
  • Ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι και τυρί). Η πρόσληψη ημιαποβουτυρωμένων γαλακτοκομικών προϊόντων συστήνεται από την ηλικία των 2 ετών.
  • Ξηροί καρποί

2. Ασβέστιο

Είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη αλλά και διατήρηση των οστών. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, συντελούν σε μεγαλύτερη οστική ανάπτυξη.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι:

  • τυρί,
  • γάλα (όχι φρέσκο γάλα πριν το κλείσιμο των 12 μηνών)
  • γιαούρτι,
  • σαρδέλες με ψαροκόκαλο,
  • σολομός,
  • σύκα,
  • αμύγδαλα,
  • πατάτα,
  • μπρόκολο,
  • όσπρια,
  • φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι)
  • αποξηραμένα φρούτα.

3. Ψευδάργυρος

Είναι απαραίτητος για τη σωστή σύνθεση των πρωτεϊνών και για την ανάπτυξη. Η ανεπάρκειά του συνδέεται με μείωση του ρυθμού ανάπτυξης.

Τροφές που είναι πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι:

  • συκώτι,
  • μοσχάρι,
  • κοτόπουλο,
  • αρακάς,
  • δημητριακά ολικής αλέσεως,
  • φύτρο σιταριού
  • τυρί,
  • ξηροί καρποί,
  • πατάτα,
  • γαλόπουλα,
  • ταχίνι,
  • μαύρη σοκολάτα.

4. Σίδηρος

Τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο είναι:

  • κόκκινο κρέας,
  • συκώτι,
  • δημητριακά ολικής αλέσεως ή εμπλουτισμένα,
  • φασόλια,
  • ξηροί καρποί,
  • αυγά,
  • σύκο,
  • αρακάς,
  • πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

5. Βιταμίνη D

Είναι απαραίτητη για τη σκελετική ανάπτυξη και αναδόμηση των οστών. Η έλλειψή της κάνει τα οστά εύθραυστα και λεπτά. Επίσης είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και την εναπόθεσή του στα οστά.

Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D:

  • Η καλύτερη πηγή της είναι η μικρή και συχνή έκθεση στον ήλιο.
  • αυγό
  • πλήρες γάλα
  • τυρί,
  • βούτυρο
  • συκώτι
  • μοσχάρι
  • σαρδέλες
  • ρέγκα
  • τόνος
  • σολομός

6. Βιταμίνη C

Παίζει σημαντικό ρολό στην ανάπτυξη και επιδιόρθωση των οστών και του συνδετικού ιστού που στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη.

Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C:

  • πορτοκάλι
  • λεμόνι
  • γκρέιπφρουτ
  • λαχανικά Βρυξελλών
  • πιπεριά
  • σπαράγγι
  • ντομάτα
  • ανανάς
  • κουνουπίδι
  • μπρόκολο
  • παπάγια
  • ακτινίδιο
  • φράουλες

7. Βιταμίνη Α ή β-καροτένιο

Είναι σημαντικό για την οστική ανάπτυξη, γιατί μετατρέπεται σε βιταμίνη Α η οποία βοήθα στη διατήρηση φυσιολογικής ανάπτυξης και σχηματισμού των οστών.

Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α:

  • καρότο
  • συκώτι
  • μπρόκολο
  • κολοκύθι,
  • σπανάκι,
  • γλυκοπατάτα,
  • πράσινα ραδίκια
  • βερίκοκα,
  • πράσινη πιπεριά.

Ας μυήσουμε λοιπόν τα παιδιά μας σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής, που βασίζεται σε μια ισορροπημένη διατροφή, φυσική άσκηση και επαρκή ύπνο. Ο καλύτερος τρόπος για να το επιτύχουμε αυτό είναι να γίνουμε εμείς οι ίδιοι, τα πρότυπα για τα παιδιά μας.

*Με τη συνεργασία της επιστημονικής ομάδας του mommyandthecity.gr

Επιμέλεια: Εύα Ακριβοπούλου

* Το παρόν αποτελεί πρωτότυπο άρθρο και απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

Ενδεικτικό πρόγραμμα εισαγωγής στερεών τροφών -εβδομαδιαίο & ανά μήνα

Οι θέσεις του εμβρύου. Πώς επηρεάζουν τον τοκετό. Πότε είναι απαραίτητη η καισαρική.

Δείτε Επίσης

βιβλιαριο υγ παιδιου

Τα ΣΥΝ και τα ΠΛΗΝ του νέου Βιβλιαρίου υγείας παιδιού

Το νέο βιβλιάριο υγείας παιδιού που ετοιμάστηκε το 2016 από το Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού είναι …

error: