Αρχική / Μητρότητα / Εγκυμοσύνη / Βρες ποια είναι η συνιστώμενη αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη για σένα

Βρες ποια είναι η συνιστώμενη αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη για σένα

%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%8e%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b7-%ce%b1%cf%8d%ce%be%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b2%ce%ac%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%cf%85%ce%bc

Το αυξημένο σωματικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη αποτελεί μια παράμετρο που μπορεί να επηρεάσει την πορεία της κύησης, καθώς ενέχει κινδύνους τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί.

Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, τα ποσοστά υπερβαρότητας και παχυσαρκίας είναι πολύ αυξημένα. Συγκεκριμένα, το 15% των γυναικών κατατάσσονται ως παχύσαρκες, ενώ το 31% των γυναικών ως υπέρβαρες. Δηλαδή, σχεδόν οι μισές γυναίκες του ενήλικου πληθυσμού μας έχουν αυξημένο σωματικό βάρος.

Όμως, πέρα από το σωματικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη, ιδιαίτερη σημασία έχει και η αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια της κύησης. Όταν τα παραπάνω ξεπερνούν τα φυσιολογικά όρια, επηρεάζουν την υγεία της γυναίκας πριν και κατά την κύηση αλλά και την υγεία του εμβρύου ενώ έχει παρατηρηθεί πως αποτελούν βασικές αιτίες για τη διατήρηση ενός αυξημένου σωματικού βάρους μετά το πέρας της εγκυμοσύνης.

Ποια είναι η συνιστώμενη αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Το κατά πόσα κιλά θα αυξήσει μια γυναίκα το σωματικό της βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εξαρτάται από το σωματικό της βάρος πριν μείνει έγκυος.

Το σωματικό βάρος υπολογίζεται με βάση τoν Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), ο οποίος προκύπτει από το πηλίκο του βάρους σε κιλά προς το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα (ΔΜΣ=Β/Υ2, kg/m2).

 Έτσι, μια γυναίκα η οποία πριν την εγκυμοσύνη είχε Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) 20 – 27 πρέπει να αυξήσει το βάρος της κατά 11,5 έως 16 κιλά. Σε μια γυναίκα της οποίας ο ΔΜΣ είναι μικρότερος του 20 συστήνεται αύξηση του βάρους από 12,5 έως 28 κιλά ενώ γυναίκες οι οποίες είχαν αυξημένο σωματικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη (ΔΜΣ>27) η αύξηση πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 7 και 11,5 κιλών.

Σωματικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη. Πότε θεωρείται αυξημένο;

Όταν ο ΔΜΣ είναι μεγαλύτερος από 25 kg/m2, το άτομο θεωρείται υπέρβαρο, ενώ όταν είναι μεγαλύτερος από 30 kg/m2, το άτομο θεωρείται παχύσαρκο. Συνεπώς, αν μία γυναίκα πριν την εγκυμοσύνη έχει ΔΜΣ πάνω από 25 kg/m2, τότε έχει αυξημένο σωματικό βάρος.

Πίνακας σωματικού βάρους προ εγκυμοσύνης και προτεινόμενη αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη

ΔΜΣ πριν την εγκυμοσύνη 

Συνολική αύξηση βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Λιποβαρείς
(ΔΜΣ < 18,5 kg/m2)

12,5 – 18 kg

Φυσιολογικές
(ΔΜΣ 18,6-24,9 kg/m2)

11- 16 kg

Υπέρβαρες
(ΔΜΣ 25-29,9 kg/m2)

 7 – 11 kg

Παχύσαρκες
(ΔΜΣ >30 kg/m2)

 5 – 9 kg

Κίνδυνοι αυξημένου σωματικού βάρους προ εγκυμοσύνης

Οι γυναίκες με αυξημένο ΔΜΣ εμφανίζουν:

  • αυξημένα ποσοστά υπογονιμότητας.
  • προβλήματα στην ωορρηξία,
  • σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (σχετίζεται με μειωμένα ποσοστά γονιμότητας)
  • αυξημένη συχνότητα αποβολών
  • μειωμένα ποσοστά επιτυχίας σύλληψης, τόσο σε επίπεδο τυχαίας σύλληψης όσο και σε επίπεδο υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.

Κίνδυνοι αυξημένου σωματικού βάρους κατά την εγκυμοσύνη για την εγκυμονούσα

Όταν μια γυναίκα ξεκινάει την εγκυμοσύνη της με αυξημένο σωματικό βάρος αυξάνει τον κίνδυνο για εμφάνιση:

  • σακχαρώδη διαβήτη κύησης,
  • προεκλαμψίας,
  • υπέρτασης
  • επιπλοκών κατά τη διάρκεια του τοκετού

Κίνδυνοι αυξημένου σωματικού βάρους κατά την εγκυμοσύνη για το έμβρυο

  • πρόωρος τοκετός και χαμηλό βάρος γέννησης (βάρος γέννησης <2,5 kg),
  • μακροσωμία (βάρος γέννησης >4 kg),
  • δυστοκία ώμου,
  • διάφορες συγγενείς ανωμαλίες (ανωμαλίες νευρικού σωλήνα, καρδιοπάθειες, κινητικά προβλήματα),
  • κίνδυνο για νεογνική θνησιμότητα.

Για να εξασφαλίσει μια γυναίκα την καλύτερη δυνατή έκβαση της εγκυμοσύνης της, θα πρέπει το σωματικό βάρος πριν μείνει έγκυος να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο φυσιολογικό και η αύξηση αυτού κατά την εγκυμοσύνη να είναι μέσα στα επιτρεπόμενα όρια. Ακολουθήστε λοιπόν ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, το οποίο θα εξασφαλίζει όλα τα θρεπτικά συστατικά για εσάς και το παιδί σας. Αφιερώστε καθημερινά χρόνο άσκηση όπως περπάτημα ή/και γυμναστική, με βάση τις οδηγίες πάντα του γιατρού που σας παρακολουθεί.

* Το παρόν αποτελεί πρωτότυπο άρθρο και απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

Εγκυμοσύνη: Η μαγική επίδραση της φωνής της μητέρας και της μουσικής στο έμβρυο

14 Συμπτώματα εγκυμοσύνης που δεν πρέπει να αγνοήσεις!

10 Σούπερ τροφές κατά τη διάρκεια της κύησης και ένας αναλυτικός οδηγός για το βάρος σας

Δείτε Επίσης

πλακούντας

Πλακούντας: Ένας εκπληκτικός μηχανισμός και ο καθοριστικός του ρόλος στην ανάπτυξη του εμβρύου

Ο ρόλος του πλακούντα είναι καθοριστικός για την ανάπτυξη του εμβρύου. Είναι ένας εκπληκτικός μηχανισμός, …

error: