Αρχική / Μητρότητα / Εγκυμοσύνη / Η καθημερινότητα της εγκύου: Συμβουλές για μια ασφαλή εγκυμοσύνη

Η καθημερινότητα της εγκύου: Συμβουλές για μια ασφαλή εγκυμοσύνη

Baby sleeping on pregnant woman's stomach

Για την κάθε μέλλουσα μητέρα, η εγκυμοσύνη είναι μια μοναδική και τελείως διαφορετική εμπειρία. Οι μήνες που θα ακολουθήσουν είναι μήνες προσμονής και τα συναισθήματα που θα νιώθετε, οι εμπειρίες, οι σκέψεις και οι εντυπώσεις θα εναλλάσσονται τόσο γρήγορα που σίγουρα θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη σας, ακόμα κι όταν τα χρόνια θα περάσουν.

Η μέλλουσα μητέρα αισθάνεται ότι η ζωή της θα αλλάξει και μαζί με το σύντροφό της αγωνιούν για το αν θα μπορέσουν να τα καταφέρουν στο ρόλο του σωστού και του καλού γονιού.

Δεν πρέπει όμως να ανησυχείτε για τίποτα. Ο ρόλος του γονιού δεν «διδάσκεται», αλλά μαθαίνεται στην πορεία. Μέσα από τις εμπειρίες, την καθοδήγηση του παιδιάτρου και τη βοήθεια συγγενών, φίλων και ειδικών, θα μπορέσετε να απολαύσετε τη νέα αυτή διαδρομή.

*Συμβουλεύει ο Εμμανουήλ Πλεύρης, Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος

Γιατί για να φτάσετε μέχρι τη στιγμή της γέννησης, χρειάζεται σωστή ενημέρωση και προετοιμασία, έτσι ώστε να γνωρίζετε τις επιλογές σας και τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα της μέλλουσας μητέρας, αλλά και στη ζωή του ζευγαριού.

Τι πρέπει να έχετε υπόψιν σας καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης:

  • Να ακολουθείτε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.
  • Να αποφεύγετε το αλκοόλ και το κάπνισμα.
  • Ελαττώστε την κατανάλωση ροφημάτων που περιέχουν πολλή καφεΐνη.
  • Μην παίρνετε φάρμακα χωρίς τη συνταγή του γιατρού.
  • Ενημερώστε τον οδοντίατρό σας ότι είστε έγκυος, έτσι ώστε να μην κάνετε άσκοπα ακτινογραφίες.
  • Πλένετε πολύ καλά τα ωμά φρούτα και λαχανικά πριν τα φάτε.
  • Αποφεύγετε τους χώρους με τοξικές αναθυμιάσεις από χρωστικές ουσίες, καθώς και τους κλειστούς χώρους με πολύ κόσμο και πολύ καπνό.
  • Να εξετάζεστε τακτικά την ημερομηνία που έχουμε συνεννοηθεί.
  • Μη φοράτε παπούτσια με ψηλό τακούνι. Φροντίστε τα παπούτσια σας να έχουν σόλες για να αποφύγετε πιθανές πτώσεις.
  • Όταν οδηγείτε να φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
  • Πλένετε πάντα τα χέρια σας πριν το φαγητό και ειδικά αν έχετε χαϊδέψει κάποιο ζωάκι.
  • Τοποθετήστε στην μπανιέρα σας αντιολισθητικό χαλάκι.
  • Χρησιμοποιήστε αφρόλουτρο που σέβεται το pH του δέρματός σας και βοηθάει να διατηρήσετε το δέρμα σας ελαστικό.

Η ατομική σας υγιεινή

Μην αμελείτε το καθημερινό μπάνιο, να προτιμάτε όμως να κάνετε ντους, ιδίως τους τελευταίους μήνες. Τα εξωτερικά γεννητικά όργανα πρέπει να πλένονται με χλιαρό νερό και σαπούνι ή χαμομήλι πρωί-μεσημέρι-βράδυ. Ποτέ μην κάνετε εσωτερικές πλύσεις. Τους μαστούς πρέπει να τους πλένετε με χλιαρό νερό και σαπούνι μία φορά την ημέρα. Τόσο στην κοιλιά όσο και στους μαστούς κάθε βράδυ να βάζετε βαζελίνη ή μια οποιαδήποτε άλλη κρέμα, για να αποφύγετε τις ραβδώσεις και τις ραγάδες στη θηλή κατά τον θηλασμό.

Τα ρούχα σας

Φροντίστε τα ρούχα σας να είναι άνετα και όχι εφαρμοστά. Απαγορεύονται οι καλτσοδέτες που δημιουργούν φλεβίτιδα και τα ψηλά τακούνια. Μετά τον 5ο μήνα καλό είναι όταν είστε όρθια να φοράτε  ζώνη εγκυμοσύνης, η οποία σας ανακουφίζει, εμποδίζει τη χαλάρωση και βοηθά το παιδί να πάρει κανονική θέση στη μήτρα.

Στις καθημερινές σας συνήθειες πρέπει να περιλαμβάνονται:

  • Μία ώρα μεσημεριανός και οκτάωρος νυκτερινός ύπνος.
  • Να μην σηκώνετε βάρη, να μην κάνετε κουραστικές δουλειές και να αποφεύγετε απότομες και βίαιες κινήσεις.
  • Να περπατάτε (όχι κατάχρηση), αφού έτσι τονώνεται το κυκλοφορικό και το αναπνευστικό σύστημα, ασκούνται οι μύες, γίνεται καλύτερα η χώνευση και ο ύπνος ευχάριστος.
  • Το κολύμπι επιτρέπεται όταν το νερό είναι καθαρό και δεν είναι κρύο.
  • Όχι μακρινά και κουραστικά ταξίδια. Να αποφεύγονται: το ποδήλατο, η μοτοσικλέτα, το αυτοκίνητο σε ανώμαλο δρόμο, το αεροπλάνο μετά τον 5ο μήνα, η μετακίνηση με ζώα.
  • Να διακόπτονται οι συζυγικές σχέσεις 3 μήνες προ του τοκετού.
  • Να αποφεύγετε το κάπνισμα (ενεργητικό ή παθητικό).
  • Να μην έρχεστε σε επαφή με αρρώστους, να μην υποβάλλεστε σε καμιά ακτινολογική εξέταση και να μην παίρνετε κανένα φάρμακο πριν συνεννοηθούμε.
  • Και τέλος, να αποφεύγετε τους ψυχικούς κλονισμούς, την παραμονή σε αίθουσες με πολύ κόσμο που δεν αερίζονται (θέατρα, κινηματογράφοι κ.λπ.) και το πολύ κρύο ή τη μεγάλη ζέστη.
  • Η σωστή παρακολούθηση της κυήσεως επιβάλλει μία φορά το μήνα στην αρχή και συχνότερα όσο πλησιάζουμε στον τοκετό, να έρχεστε για ιατρική εξέταση με τις ανάλογες εργαστηριακές εξετάσεις. Μην ξεχνάτε να παίρνετε τις κατά περίπτωση ανάλογες βιταμίνες, σίδηρο και ασβέστιο.

Εμμανουήλ Πλεύρης

Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος

Βασ. Σοφίας 124Β – Αθήνα
τηλ.: 210 7751424 – 210 6032200, 6944 333999 – 697 4441600
ΙΑΣΩ: 210 6184000

Θρομβοφιλία και εγκυμοσύνη. «Δεν πρέπει να μας φοβίζει»

Πώς συνδέεται η ανεπάρκεια Βιταμίνης D στην εγκυμοσύνη με τον Αυτισμό

30η εβδομάδα κύησης: Γιατί το μωρό μου κλωτσάει κάθε φορά που ξαπλώνω;

Δείτε Επίσης

υπολειπόμενη ανάπτυξη εμβρύου

Εγκυμοσύνη: Που οφείλεται η υπολειπόμενη ενδομήτρια ανάπτυξη του εμβρύου;

Όταν ένα έμβρυο έχει ανεπαρκή ανάπτυξη για την ηλικία κύησης, τότε μιλούμε για ενδομήτρια υπολειπόμενη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: