Αρχική / Μητρότητα / Εγκυμοσύνη / Οι 4 πιο συχνές ενοχλήσεις στην κύηση και πως να τις αποφύγετε

Οι 4 πιο συχνές ενοχλήσεις στην κύηση και πως να τις αποφύγετε

εγκυμοσύνη

Οι καούρες, η ναυτία και ο εμετός, η δυσκοιλιότητα και τα φουσκώματα είναι τα 4 πιο συνηθισμένα ενοχλήματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ο γυναικολόγος μπορεί να σας δώσει πρακτικές συμβουλές για να περιοριστούν αυτά τα ενοχλητικά συμπτώματα και να ανακουφιστεί η έγκυος, μας λέει ο Επιστημονικός Συνεργάτης του mommyandthecity.gr, Χριστόπουλος Παναγιώτης, MD, MSc, PhD, IFEPAG, Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος, Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων Εφήβων.

Δες ακόμα:

Πλακούντας: Ένας εκπληκτικός μηχανισμός και ο καθοριστικός του ρόλος στην ανάπτυξη του εμβρύου

Τι είναι η παλίνδρομη κύηση και πως να την αποφύγω

Η σημασία της Β12 κατά την εγκυμοσύνη

Ποια φάρμακα επιτρέπονται και ποια απαγορεύονται κατά τη διάρκεια της κύησης

9 μήνες: Αυτές είναι οι φυσιολογικές μεταβολές που θα παρατηρήσετε στο σώμα σας

Εγκυμοσύνη: Αύξηση βάρους και ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση ανά ομάδα τροφίμων [Πίνακες]

Σύμφωνα με μελέτες, το 75% των εγκύων θα παρουσιάσει τουλάχιστον μια φορά κατά τη διάρκεια της κύησης ενοχλήσεις που αφορούν στο πεπτικό της σύστημα. Κάποιες από αυτές, όπως η ναυτία και ο εμετός ξεκινούν από την αρχή της εγκυμοσύνης ενώ κάποιες άλλες είναι συχνότερες προς το τέλος της (πχ καούρες).

Σε γενικές γραμμές, οι διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος μπορεί να ταλαιπωρήσουν την έγκυο, αλλά με τη σωστή καθοδήγηση από το γυναικολόγο της μπορεί εύκολα και με ασφάλεια να τα ξεπεράσει.

 ΝΑΥΤΙΑ & ΕΜΕΤΟΣ

Η ναυτία και ο εμετός είναι από τα συχνότερα συμπτώματα, που εμφανίζονται από την αρχή της εγκυμοσύνης. Θεωρούνται μάλιστα ως πιθανά σημεία εγκυμοσύνης, όταν αυτά εμφανίζονται σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, που έχουν καθυστέρηση στην εμφάνιση της «περιόδου» τους.  Η αιτία τους είναι ορμονική, καθώς οφείλονται στην αύξηση της χορειακής γοναδοτροπίνης στο αίμα, της ορμόνης δηλαδή που είναι χαρακτηριστική της εγκυμοσύνης. Είναι πιο έντονες στο πρώτο τρίμηνο της κύησης και μετά από αυτό συνήθως εξαφανίζονται.

Συμβουλή του γιατρού: Ο περιορισμός του φαγητού, τα μικρά και συχνά γεύματα, η στερεά τροφή είναι μερικές εύκολες και έξυπνες συμβουλές για να ανακουφιστεί η μέλλουσα μαμά. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να χρειαστούν φάρμακα ή ακόμα και νοσηλεία στο μαιευτήριο.

 ΦΟΥΣΚΩΜΑ

Το «πρήξιμο» ή φουσκώματα του εντέρου είναι αρκετά συχνά ενοχλήματα και έχουν ως βάση τους την μειωμένη κινητικότητα του εντέρου κατά την εγκυμοσύνη. Έτσι, οι τροφές παραμένουν περισσότερη ώρα μέσα στο έντερο και η παρατεταμένη πέψη τους προκαλεί αύξηση των αερίων μέσα σε αυτό.

Οι τροφές που καταναλώνονται κατά την εγκυμοσύνη μπορούν να αυξήσουν το πρόβλημα. Έτσι κάποια λαχανικά αλλά και τα όσπρια, που προτιμώνται από τις εγκύους καθώς είναι ωφέλιμες για τη σωστή διατροφή της, προκαλούν ακόμα περισσότερο αέρα μέσα στο έντερο. Αποτέλεσμα είναι η αίσθηση μετεωρισμού («φουσκώματος») του εντέρου αλλά και η αύξηση του αερισμού.

Συμβουλή του γιατρού: Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορούν να βοηθήσουν η κατανάλωση άλλων τροφών που δεν προκαλούν αέρια, η ήπια άσκηση και κάποια αφεψήματα.

ΚΑΟΥΡΕΣ

Οι καούρες κατά την εγκυμοσύνη είναι πολύ συχνές από την αρχή μέχρι και το τέλος της κύησης, όπου είναι και συχνότερες. Οι λόγοι είναι κυρίως δυο. Ο πρώτος λόγος είναι η παράγωγη της προγεστερόνης κατά την εγκυμοσύνη έχει ως αποτέλεσμα να χαλαρώνει ο σφικτήρας του οισοφάγου και έτσι οι τροφές να επιστρέφουν πιο εύκολα από το στομάχι προς τον οισοφάγο, δημιουργώντας έτσι το αίσθημα της καούρας. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι όσο προχωρά η εγκυμοσύνη τόσο περισσότερο αυξάνεται το μέγεθος της μήτρας μέσα στην κοιλία πιέζοντας το στομάχι και προκαλώντας έτσι ακόμα πιο εύκολη επιστροφή των τροφών προς τον οισοφάγο.

Συμβουλή του γιατρού: Για να αποφύγουμε αυτές τις ενοχλήσεις, η έγκυος μπορεί να τρώει μικρά και συχνά γεύματα με στερεές τροφές, αποφεύγοντας τα πολλά υγρά. Οι λιπαρές τροφές και τα πολλά καρυκεύματα μπορούν να επιτείνουν το πρόβλημα. Επίσης, καλό είναι η έγκυος να μην ξαπλώνει αμέσως μετά από το φαγητό και να χρησιμοποιεί περισσότερα από ένα μαξιλάρια.

ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα ακόμα βασανιστικό ενόχλημα για την έγκυο. Το έντερο της εγκύου κινείται πιο αργά ώστε να παραμένουν περισσότερο χρόνο οι τροφές μέσα στο έντερο. Έτσι η πέψη είναι ακόμα καλύτερη με σκοπό να απορροφήσει ο οργανισμός όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά στοιχεία. Έτσι θα μπορέσει να ικανοποιήσει τις αυξημένες θρεπτικές ανάγκες της εγκυμοσύνης, τόσο για την έγκυο όσο και για το έμβρυο. Μαζί με τις τροφές απορροφάται και περισσότερο νερό, κάνοντας έτσι τα κόπρανα πιο σκληρά. Ο συνδυασμός της μειωμένης κινητικότητας και των σκληρών κοπράνων, με την προσθήκη της λήψης σιδήρου κατά την εγκυμοσύνη, προκαλούν δυσκοιλιότητα στην έγκυο.

Συμβουλή του γιατρού: Για να αποφύγουμε το πρόβλημα, η έγκυος πρέπει να ρυθμίσει τη διατροφή της έτσι ώστε να λαμβάνει περισσότερα λαχανικά, φρούτα και φυτικές ίνες. Να καταναλώνει πολύ νερό και να ασκείται ελαφρά, ώστε να αυξάνεται η κινητικότητα του εντέρου. Σε δύσκολες περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσουν και κάποιες παραφαρμακευτικές ουσίες, τις οποίες μπορεί να συστήσει ο γυναικολόγος.

 * Απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

Δείτε Επίσης

Folic-Acid

Πόσο σωστή είναι τελικά η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής στην κύηση;

Η παραδοσιακή άποψη για την εγκυμοσύνη στη χώρα μας είναι ότι πρόκειται για μια κατάσταση …

error: