Αρχική / Μητρότητα / Εγκυμοσύνη / Κιρσοί και ραγάδες στην εγκυμοσύνη. Πώς να τα αποφύγετε

Κιρσοί και ραγάδες στην εγκυμοσύνη. Πώς να τα αποφύγετε

κιρσοί-ραγάδες εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι μια κατάσταση απόλυτα φυσιολογική. Ωστόσο, μπορεί να δημιουργήσει ασήμαντα, αλλά ενοχλητικά προβλήματα εξαιτίας της αναστάτωσης που προκαλεί στον οργανισμό της εγκύου. Δύο από αυτά είναι οι ραγάδες και κιρσοί που εμφανίζονται καθώς προχωρά οι κύηση. Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές που βοηθούν την έγκυο.

Δες ακόμα:

Τι πρέπει να γνωρίζω για το σακχαρώδη διαβήτη κύησης

Νέα μέθοδος απεικόνισης του εμβρύου που κόβει την ανάσα!!

Οι 4 πιο συχνές ενοχλήσεις στην κύηση και πως να τις αποφύγετε

Τι είναι η παλίνδρομη κύηση και πως να την αποφύγω

Η σημασία της Β12 κατά την εγκυμοσύνη

Κιρσοί

Όπως μεγαλώνει η μήτρα, πιέζονται οι φλέβες της πυέλου και επιβραδύνεται η ροή του αίματος από τα πόδια στην καρδιά, με αποτέλεσμα το αίμα να συγκεντρώνεται στις φλέβες των ποδιών και αυτά να φουσκώνουν. Είναι και αυτό ένα πρόβλημα χωρίς επακόλουθα, το οποίο περνά μετά τη γέννηση του παιδιού, αλλά μπορεί να επανεμφανιστεί σε μια επόμενη κύηση. Εμφανίζεται με ερεθισμό, φαγούρα ή πόνο, ενώ αργότερα οι φλέβες των ποδιών αποκτούν βυσσινιά απόχρωση. Υπάρχει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν κιρσοί στα εξωτερικά γεννητικά όργανα (αν το κεφάλι του μωρού «μπλοκάρει» τη ροή του αίματος προς το αιδοίο) προκαλώντας πόνο στο βάδισμα ή κατά τη σεξουαλική επαφή. Οι κιρσοί στην περιοχή αυτή (υποχωρούν πάντα μετά τον τοκετό) ανακουφίζονται, αν κάνετε τοπικές πλύσεις με κρύο νερό ή επάλειψη με ειδική αλοιφή. Μπορείτε ακόμα να φοράτε μια σερβιέτα που να εφαρμόζει καλά πάνω στο πρησμένο σημείο ή να τοποθετείτε ένα μαξιλάρι κάτω από τα οπίσθια σας, όταν ξαπλώνετε για να κοιμηθείτε.

Τι πρέπει να κάνετε

Το «μυστικό» για να προλάβετε την εμφάνισή τους είναι να διευκολύνετε την κυκλοφορία του αίματος στις φλέβες των ποδιών. Φροντίστε λοιπόν να:

  • Μη στέκεστε πολλή ώρα όρθια. Αν το επάγγελμά σας απαιτεί ορθοστασία, να προσκομίσετε στον εργοδότη σας ειδική γνωμάτευση, ώστε να σας δίνεται η δυνατότητα να κάθεστε. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν δικαιολογείστε να μένετε όρθια.
  • Αποφεύγετε τα στενά παπούτσια ή τις σφιχτές κάλτσες και το μασάζ στα πόδια.
  • Φοράτε ειδικές ελαστικές κάλτσες, πριν ακόμα σηκωθείτε το πρωί από το κρεβάτι. Να τις βγάζετε όποτε ξαπλώνετε. Οι κάλτσες αυτές, όπως και τα ειδικά καλσόν που κυκλοφορούν στην αγορά, ανακουφίζουν από τους κιρσούς που έχουν ήδη εμφανιστεί, αλλά δρουν και προληπτικά εμποδίζοντας τη μεγάλη διάταση των φλεβών.
  • Περπατάτε και αν είναι δυνατόν, να κολυμπάτε.
  • Βάζετε μαξιλάρια κάτω από τα πόδια όταν κοιμάστε, ώστε να είναι ανασηκωμένα.
  • Ξαπλώνετε στη διάρκεια της ημέρας ακουμπώντας τα πόδια σας πάνω σε μαξιλάρι.
  • Αποφεύγετε τα πολύ ζεστά ή κρύα ντους. Το νερό πρέπει να είναι στη θερμοκρασία του σώματός σας.
  • Μην κάθεστε κοντά σε καλοριφέρ ή σε σόμπα και μην κάνετε ηλιοθεραπεία, γιατί η θερμότητα προκαλεί πρήξιμο στις φλέβες και χειροτερεύει την κατάσταση.
  • Μην πάρετε παραπάνω από το κανονικό βάρος, γιατί προκαλεί διαστολή των φλεβών.
  • Μην κάθεστε σταυροπόδι, γιατί η στάση αυτή εμποδίζει τη ροή του αίματος.

Ραγάδες

Οι ραγάδες επηρεάζουν σχεδόν 8 στις 10 γυναίκες κατά τη διάρκεια τους εγκυμοσύνης .Εμφανίζονται λόγω της ταχείας αύξησης του βάρους και την επίδραση των ορμονών καθώς και σε δέρματα που είναι ευαίσθητα στην εμφάνιση τους, χρησιμοποιείτε τακτικά τις κρέμες για την πρόληψη και όταν εμφανιστούν τα πρώτα σημάδια, όπως κοκκινίλα, φαγούρα, τοπικός ερεθισμός, ξεκινήστε τις κρέμες που προσπαθούν να ανασκευάσουν τις ραγάδες, όχι πάντα με τα τελειότερα αποτελέσματα.

Τι  να κάνετε για να αποφύγετε τις ραγάδες στην εγκυμοσύνη

  • Κρατήστε το δέρμα σας ενυδατωμένο, χρησιμοποιώντας κρέμα για έγκυες γυναίκες πολλές φορές σε καθημερινή βάση. Μια βοηθητική κρέμα, είναι η μίξη βαζελίνης με aguazola και η τοποθέτηση της στις περιοχές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη διάταση δέρματος: κοιλιά, γλουτοί και στήθος, δύο η τρεις φορές την ημέρα.
  • Κάντε απαλό μασάζ με την κρέμα στην κοιλιά και τους μηρούς σας μετά από ένα ζεστό ντους ή ένα μπάνιο.
  • Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες, αν η εγκυμοσύνη σας πέσει μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες και φοράτε πάντα αντηλιακό. Επίσης αποφύγετε έντονες δραστηριότητες όπως τρέξιμο, πήδημα κλπ όταν η κοιλιά σας αρχίσει να μεγαλώνει. Τόσο ο ήλιος όσο και η έντονη άσκηση επιδεινώνουν τις ραγάδες, αφού το δέρμα έχει κι αυτό τα δικά του όρια αντοχής.
  • Ενυδατώστε τον οργανισμό σας πίνοντας συχνά νερό, χυμούς, τρώτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε, Α και Ω3 λιπαρά οξέα.
  • Φροντίστε να μην πάρετε πολλά κιλά κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης και ασκηθείτε όσο είναι δυνατόν.

* Το παρόν αποτελεί πρωτότυπο άρθρο και απαγορεύεται η αντιγραφή, επικόλληση και αναδημοσίευση του με οποιονδήποτε τρόπο ή τεχνική μέθοδο χωρίς την πρότερη ρητή έγκριση του mommyandthecity.gr και του συγγραφέα/αρθρογράφου και δημιουργού του.

 

Δείτε Επίσης

Folic-Acid

Πόσο σωστή είναι τελικά η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής στην κύηση;

Η παραδοσιακή άποψη για την εγκυμοσύνη στη χώρα μας είναι ότι πρόκειται για μια κατάσταση …

error: